Vall de Núria

Estació de muntanya per a tot l'any. Esquí, senderisme i activitats amb la Natura

VISITA A LA JUNGFRAU (SUÏSSA)

La Vall de Núria i la Jungfrau a Suïssa estan agermanades des de l’any 2011 en que es va signar un acord d’agermanament i col·laboració entre les dues explotacions. El post d’avui és la visita que a títol personal vaig fer, fa tot just dues setmanes, a aquest espectacular indret, de manera que us pugui descriure les sensacions davant d’aquesta meravella de la natura a més de 3.000 metres d’altitud.

20150626_113522_resized

Com a dada important, cal dir que es puja a l’estació de ferrocarril més alta d’Europa a 3.454 m. Aquest trajecte ja comença a Interlaken, la ciutat més propera amb un trajecte de més de dues hores fins a la Jungfrau, però nosaltres vam preferir fer nit amb la caravana en un càmping de Grindelwald, el poble que queda a baix, i pujar des d’allà. El dia abans vam visitar el Harder Kulm a Interlaken un lloc preciós amb unes vistes dels dos llacs on està incrustada la ciutat, fantàstiques. Pugem amb un funicular fins a 1.322 m. amb la companyia del contacte dels “nostres germans” de Jungfraubahn Daniela que ens va atendre de meravella (un altre cop mil gràcies Daniela…)

20150626_093034_resized

El trajecte fins a la Jungfrau des de Grindelwald és espectacular, també cal dir que el temps ens va acompanyar (com tots els dies…) i feia un sol esplèndid. Primer vam pujar amb un tren verd i groc per fer un tram del trajecte fins a Kleine Scheidegg. Durant el trajecte impressiona el verd intens dels camps de Suïssa, i el paisatge de conte que apareix davant teu,… tots els elements (muntanya, casa, vaca, arbre…) estan distribuïts de manera harmònica, fent que l’espectacle visual sigui extasiant. És un divendres i el tren ja va força ple, tot i que aquest dia hem matinat seguint els consells de la Daniela, ens crida molt l’atenció la gran quantitat de grups de turistes orientals que són immensa majoria davant dels europeus. A l’estació de Kleine Scheidegg on hem de canviar de tren i agafar el tren vermell, és una mica caòtic per la quantitat de gent i grups que en aquell moment es disposen a ocupar les unitats disposades a les andanes, però demanem a un dels treballadors i de seguida ens indica cap a quin tren hem de pujar. Es coneix que és una unitat més antiga, i suposem que degut a la gran afluència de públic han hagut de treure tot el material disponible.

20150626_100301_resized_1

Iniciem la pujada final cap a la Jungfrau i quan entrem als primers túnels el tren s’atura i comença a recular fins a un baixador que acabàvem de passar. De seguida el revisor ens va informar amb alemany i un perfecte anglès que el tren estaria aturat durant una estona perquè havien tingut una avaria uns metres més amunt i no podia passar fins que no es reparés. La veritat és que puntualment ens van tenir informats i ens van deixar sortir del tren durant la pràcticament una hora que vam estar aturats. També val a dir que ens van donar una targeta per convidar-nos a prendre una beguda a cada passatger un cop arribéssim a la Jungfrau. Per tant un tracte excel·lent… Vam continuar pujant amunt, amunt… fent les dues parades per poder contemplar a través de les galeries, l’espectacularitat del glaciar a través dels grans finestrals ubicats estratègicament.

20150626_124552_resized

Un cop a dalt via lliure entre nosaltres per recórrer tots i cada un dels serveis que t’ofereixen. Primer de tot vam segellar el nostre passaport com a visitants oficials de la Jungfrau, desprès vam recórrer les botigues, inclosa la de xocolataLindt” on et regalen un bombó i si us agrada la xocolata val molt la pena, el Palau de Gel espectacular amb aquelles figures tan ben fetes, la sortida al “Plateau” per fer les fotos a l’exterior de les vistes del glaciar, i on just abans de sortir descobrim una fotografia de Vall de Núria símptoma de l’agermanament amb la Jungfrau. Per últim la “fun-zone” de neu, on les nostres nenes i nosaltres mateixos vam obris uns ulls com taronges al veure gent esquiant, trineus, tobogans, i una tirolina “salvatge” que anava d’extrem a extrem de la zona. Veníem pràcticament de la platja i davant de nosaltres se’ns obria la possibilitat de poder esquiar !!,… senzillament màgic…

jungfrau

Desprès de dinar ja únicament vam fer les últimes fotos familiars de rigor a la terrassa des de el punt més alt, i ràpidament a agafar el tren de baixada, tots ordenats a la cua d’embarcament. Un cop al tren, ja fatigats pel tràfec de tot el dia, amb les petites adormides i gaudint altre cop del paisatge verd, verd… un verd diferent dels alps suïssos.

Diem adéu amb l’esperança de poder tornar a visitar el nostre “germà gran” algun altre dia. Sapigueu però, que des de Núria us podem facilitar un val-descompte del 50% en el cremallera de la Jungfrau per un màxim de 4 persones. Ho podeu sol·licitar a l’Oficina d’Informació de Vall de Núria que amb molt de gust us ho facilitaran.

Us deixem alguna adreça d’interès per si voleu més informació i us emplacem per a properes històries de Vall de Núria:

Fins aviat,

Text i fotografies: Francesc Arrebola

Autor: infovalldenuria

L'estació de muntanya Vall de Núria, d'una riquesa natural i paisatgística única, està situada dins del Pirineu Oriental, en el terme municipal de Queralbs. Dominant un dels punts més elevats de la Vall de Ribes, està envoltada per cims de gairebé 3.000 metres i d'on neixen multitud de fonts i torrents.